مکانیک و ماشین ابزار (ساخت و تولید)

مکانیک و ماشین ابزار (ساخت و تولید)

ساخت و تولید،ماشین ابزار،مکانیک
مکانیک و ماشین ابزار (ساخت و تولید)

مکانیک و ماشین ابزار (ساخت و تولید)

ساخت و تولید،ماشین ابزار،مکانیک

چاپگرهای سه بعدی _ 3D Printer

چاپگرهای سه بعدی

3D Printer



 

 

چاپگرهای سه بعدی، چاپگرهایی هستند که به جای چاپ روی کاغذ می‌توانند حجم سه بعدی بسازند، این چاپگرها به جای جوهر از مواد نیمه جامد استفاده می‌کنند و حاصل کار آنها یک حجم سه بعدی است، به این صورت که پس از گرفتن یک فایل سه بعدی از کامپیوتر، طرح آن را به وسیله‌ی یک نوع ماده(پلاستیک، تیتانیوم و هر چیز دیگر) به صورت سه بعدی می‌سازد و توانایی خلق اجسام مختلف را دارد. 

ادامه مطلب ...

جوشکاری اصطکاکی Friction Stir Welding

جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی
Friction Stir Welding

«جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی»، یک روش جدید حالت جامد جوشکاری است. این روش، بازدهی انرژی بالا و سازگاری خوبی با محیط زیست دارد. همچنین، در صنایع هوافضا و سایر صنایع حساس، می­‌تواند برای اتصال آلیاژهای پایه‌ی آلومینیوم استحکام بالا که با روش‌های معمولی، به‌راحتی جوشکاری نمی­‌شوند، به‌کار رود. در دهه­‌ی گذشته، جوشکاریِ اصطکاکی اغتشاشی، بیشترین توسعه را در اتصالات داشته است. فرآیند اصطکاکی اغتشاشی، برای ایجاد تغییرات میکروساختاری در مواد نیز، به‌کار می­‌رود.



روش جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی، اولین بار، در مؤسسه­‌ی جوشکاری بریتانیا، به‌عنوان روش اتصال حالت جامد، ابداع شد و برای جوشکاری آلیاژهای آلومینیوم، به‌کار گرفته‌شد.
اساس کار جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی، بسیار ساده است. همان‌طور که در «شکل 1» میتوان دید، یک ابزار غیرمصرفی چرخان، با یک پین با طراحی مشخص و یک شانه، به لبه­‌های مجاور صفحات متصل‌شونده وارد می­‌شود و در امتداد خط اتصال، پیشروی می­‌کند.  ادامه مطلب ...

تاریخچه ی شرکت ماشین سازی تبریز

تاریخچه ی شرکت ماشین سازی تبریز


Mashin Sazi Tabriz

طرح ایجاد کارخانه ماشین سازی تبریز براساس موافقت نامه همکاریهای فنی و اقتصادی دولتین ایران و چکسلواکی سابق با هدف تولید انواع ماشین افزار ، کمپرسورهای صنعتی ، پمپ های آب ، الکترو موتور ، لیفت تراک ، انواع موتورهای دیزلی ، ماشین آلات نساجی منعقد و به مرحله اجرا گذاشته شد و از سال 1351 بهره برداری از این طرح عظیم آغاز گردید .
در حین اجرای این طرح و از سال 1348 ، الزام تغییراتی در برنامه همکاریهای دو کشور از طرف سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مطرح و تمایل به جذب تکنولوژیهای اروپای غربی و آمریکا مد نظر کارشناسان سازمان قرار گرفته و به دنبال آن طرح تولید موتورهای دیزلی از برنامه های ماشین سازی حذف و مقرر گردید که با استفاده از تکنولوژی کشورهای غربی وبا احداث کارخانه جدید در جوار کارخانه ماشین سازی تبریز به مرحله اجرا در آید .

 

ادامه مطلب ...

دستگاه تولید شیرینی نان فسایی به صورت تمام مکانیزه

این سیستم برای اولین بار ثبت اختراع شده و دارای مقام اول استان در جشنواره ی جوان خوارزمی میباشد.این سیستم درحال حاضر در شرکت فنی مهندسی فارس تکنیک(کدیورسازان فارس) تولید میشود تلفن سفارش دستگاه 07312215655




* عکس مربوط به کارگاه شیرینی پزی آقای محسنی میباشد.

مکانیک کامل (ماشین ابزار،ساخت و تولید)

مقدمه


رشته ماشین ابزار وسعتی به اندازه دریا دارد در هر صنعتی سر و کله اش پیداست . تمامی ماشین آلات که کار ریخته گری، جوشکاری، فرم فلزات و ساخت و تولید قطعات را انجام می دهند نیازمند کارشناسان و استادان ماهری است که بتوانند صنعت کشاورزی ، صنایع نظامی ، صنایع هوایی و صنعت مهم و تاثیر گذار خودرو سازی را رونق بخشند در کشور ما که در حال توسعه هستیم این مسئله بسیار مهم است که نیروی انسانی بتواند بهترین استفاده را از ابزار در اختیار خود داشتن باشد در تعریفی که از این رشته در اسناد آموزش عالی آمده است از آن بعنوان مجموعه یاد شده است توجه کنید این مجموعه یکی از مجموعه های آموزش عالی است و هدف آن تربیت کارشناسانی است که با بکار بردن تکنولوژی مربوط به ماشین ابزار، ابزار سازی، ریخته گری، جوشکاری، فرم دادن فلزات و طرح کارگاه یا کارخانه تولیدی آماده کار در زمینه ساخت و تولید ماشین آلات صنایع (کشاورزی، نظامی، ماشین سازی، ابزارسازی، خودروسازی، صنایع هوایی و ...) باشند.



▪ تعریف کلی ماشین ابزار


 

کلیه ی ماشینهایی که بطور مکانیکی بر روی قطعات شکل دهی یا براده برداری انجام میدهند ماشینهای ابزار نام داند.

▪طبق تعریفی دیگر: کلیه ی ماشینهایی که برای یک فرایند کاری تراشکاری ؛ فرزکاری؛ سوراخکاری؛ پرسکاری و غیره)مورد استفاده قرار میگیرند به عنوان ماشینهای ابزار شناخته میشوند.

 

▪ تقسیم بندی ماشینهای ابزار بر اساس فرایند کار

 

۱)ماشینهای ابزار برای تولید بدون براده برداری

مانند چکشها؛ پرسها؛ ماشینهای خم کاری؛قیچیها؛ گیوتین؛و غیره 

ادامه مطلب ...